zaterdag 29 juni 2019

Portmouth - Yarmouth

10:10 Hals over kop vertrokken uit Haslar Marina. Er lag een hoed in het water en we dachten dat het mijn mooie Musto hoed was. Bij het opvissen bleek dat de hoed niet van mij was maar een geschenk van Neptunus voor Eva, bedankt.

Na het verlaten va het vaarwater van Portmouth de afkorting genomen. Alle zeilboten namen deze route en er zaten er genoeg bij die veel dieper steken dan wij.

Alleen de genua uitgetrokken en we varen 5 kn volgens de GPS en 3 kn volgens het log. Het is verder onbewolkt en heel warm. Ik heb rond 12:00 mijn T-shirt gewisseld voor een shirt met lange mouwen.

Op de AIS zie ik ondertussen waar de vloot van 1500 zeilboten (ik dacht 1100 maar de havenmeester zei 1500) is met het rond het eiland Wight varen is. Ze waren net voorbij de Needles en de eerste had net het zuidelijkste puntje gerond.

13:54 liggen we aan de steiger zonder toegang naar de kant. Nadat we de zonnepanelen omhoog hebben gezet, direct de bijboot opgeblazen en de buitenboordmotor aangehangen. Deze deed het na 5 minuten. Ik was de dodemansknopkoort vergeten :).

Na wat drinken naar de kant betalen en wandelen. Even een pint bier en fris halen. Helaas duurde het toch langer dan verwacht. Bij het weg varen had ik een touwtje vergeten en ja hoor in de schroef. Breekpen gebroken. Breekpen vervangen en bij het weg varen het volgende touwtje in de schroef. Daarna konden we eindelijk naar de kant voor ons verdiende koude drankje.

17,01 / nm
-----
SY Feeks
Op 29-6-19 12:54 (utc) was onze positie 50°42.39'N 001°30.23'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten