vrijdag 15 november 2019

Water, gas en boodschappen 14-11

Gisteren is het water opgegaan. Er wordt op dit moment meer zoet water gebruikt dan anders, dit komt ook omdat ik in 2015 de voetpomp weet op zoet hem gedaan omdat de handpomp defect was. Deze ochtend het weer omgedraaid. Zoutwater komt uit de voetpomp en zoetwater uit de handpomp.

Vandaag gaan we gas halen, gelukkig weten we nog van de vorige keer waar we het kunnen halen. De gasfabriek is vlak bij de visafslag aan de rand van het water en de stad. We lopen er naar toe en worden al naar binnen geroepen voordat we bij de deur zijn. Eerst even mijn telefoon afgesloten en daarna de gasfles ingeleverd. De kunststof gasfles wordt aan alle kanten bekeken en opgetild. Ik denk dat ze niet zo vaak een kunststof gasfles zien. 10 minuten later is de fles weer gevuld met 5,6 kg butaan en de kosten zijn maar CVE 713$00. Dat is heel goedkoop. In La Coruña was het € 25,-.

Daarna gaan we vuil wegbrengen en boodschappen doen. Jan is ondertussen de stad aan het bekijken en we zien hem weer later op de dag. Naast de supermarkt bij een plein met blauwe tegels is ook een groente winkel en daar kopen we drie sinaasappelen en twee grapefruits.

Afval weg doen is nog lastig. Er staan soms wel kleine prullenbakjes maar geen vuilcontainers. In de Mercato Municipaal vinden we een kleine vuilcontainer en mijn vader gooit de zakjes erin. Ik zag dat we in de buurt zijn van de pasteleria en daar drinken mijn vader en ik koffie / thee met een pastel de nata en een pastel de kokos. Net zo lekker als ik mij herinner. Daarna terug naar de haven.

In de dinghy aangekomen gaan we naar de brandstof pomp en halen we water. CVE 2$00 /L. Daarna terug naar de boot en doen we de 25 L in de watertank.

Om 17:25 gaan we terug naar de kant. Ik had nog geen berichtje van Jan ontvangen dat hij bij de haven is, maar rond deze tijd zal hij wel zo komen. En ja hoor na een kwartier wachten komt Jan aangelopen. Wij zitten op het podium voor prijsuitreikingen van de verschillende wedstrijden en Jan ziet ons niet. Even geroepen en hij ziet ons. Dit wordt de laatste avond van Jan en we gaan uit eten. Als nagerecht gaan we terug naar de pasteleria voor koffie thee en natuurlijk een pastel de nata.
-----
SY Feeks
Op 10-11-19 11:36 (utc) was onze positie 16°53.09'N 024°59.56'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten