zondag 10 november 2019

Sal - Sao Vincente

Gisteren om 10:40 vertrokken vanuit de ankerplaats van Palmeira. De wind is is, zoals altijd, uit het NO met 20-25 kn. We varen met 2x gereefd grootzeil en een stukje genua. Nadat we de wind luwte van Sal zijn gepasseerd laat ik de WindPilot weer sturen. We moeten nog 119 nm en het eerste waypoint is 112 nm. Ik ga rusten omdat ik afgelopen nacht slecht geslapen had.

We eten rijst met Kip Korma van de ASDA, het gaat allemaal op. Verder heb ik nog steeds last van diarree en ga vroeg naar bed. Jan zit op wacht in mijn vader slaapt in de kuip. Om 5:30 kom ik uit bed en neem de wacht over van mijn vader. Op de marifoon horen we dat de catamaran Univers in de problemen is. Geen hydrauliek en maar 1 motor werkt. Een andere catamaran komt assisteren. Na een paar uur zijn we bij Santa Antao en gaan we overstag naar Sao Vincente. Wanneer we bij de ankerplaats aan komen is het al erg druk. We zijn de catamaran Univers voor anker liggen, dus dat is opgelost en even later komt er een veerboot binnen. Zo te zien de Oost-Vlieland die hier een volgend leven begonnen is.

Aangekomen om 9:36 op de ankerplaats vlak bij de jachthaven.

In totaal 3727 nm
-----
SY Feeks
Op 10-11-19 11:36 (utc) was onze positie 16°53.09'N 024°59.56'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten