dinsdag 12 november 2019

Nacht 10-11 11

Om 22:00 naar bed gegaan. Rond 00:45 hoorde ik opeens een geluid bij de ankerketting en daarna een zachte bonk tegen de romp. Weer ets later nog een bonk. Ik dacht wat is dit, is er iemand aan boord geklommen. Ik doe mijn licht aan, pak de machete, maar Jan en mijn vader wakker. Daarna loop ik de kajuit in en zet het deklicht en de kuipverlichting aan. We doen de kajuit open zien een houten vissersboot langs ons heen drijven. Snel kijk ik aan denk maar zie niets. Ik kijk ook naar de ankerketting en de zwemtrap of er niet iemand aan hangt. Nadat we alles gecontroleerd hebben gaan we weer naar bed.

De eerste uren schrik ik steeds wakker van de kleinste geluiden en val daarna weer in slaap tot de ochtend.
-----
SY Feeks
Op 10-11-19 11:36 (utc) was onze positie 16°53.09'N 024°59.56'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten