zaterdag 2 november 2019

Dag 4

Zeeziekte is bij Jan ook nu zo goed als voorbij. Bij het avondeten hebben mijn vader en ik een Indiaanse curry met wiite rijst gegeten en Jan alleen witte rijst. Verder een rustig dag met af en toe wat water over de boot heen. Wind nam langzaam af naar 15 kn.

's Avonds ging het langzaam weer harder waaien tot 25 kn. Wel wat minder dan de nachten ervoor. Rond middernacht, in mijn wacht, schrok ik mij rot. Eerst vloog er een vliegende vis tegen de bank en een paar seconden daarna tegen het deurtje van de kajuit. Deze vissen hebben geluk gehad en ik gooide ze weer terug in het water. 's Morgens zagen we nog 5 andere vissen aan dek liggen. Ik had ze wel gehoord maar ga niet in het donker naar de punt.

We moeten nog 214 nm tot aan Palmeira, Sal. Het schiet op.
-----
SY Feeks
Op 2-11-19 14:08 (utc) was onze positie 19°19.47'N 020°20.27'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten