zondag 11 augustus 2019

Vigo

13:00 We lopen naar de bushalte. it is 2 km verderop in een park wat later blijkt een rotonde met in het midden een beeld met bloemen erom heen met bushaltes blijkt te zijn. Na een half uur wachter komt lijn 9A, de bus naar het vliegveld. De 9 dagen dat Eva bij ons is gebleven zijn snel gegaan, veel te snel. Ik heb het er sinds gisteren moeilijk mee.

Ik rijd samen met Eva naar het vliegveld. Het vliegveld is 10 km verderop maar de bus neemt echter elke bushalte die hij tegen komt en zigzagt door Vigo heen. Zelfs als we bij het vliegveld zijn rijdt de bus door en daarna weer terug naar het vliegveld.

Eva checkt in bij de balie en tot onze verrassing spreekt de medewerker Nederlands. Ze is in Nederland geboren en heeft daar 20 jaar gewoond. Daarna is het tijd om afscheid te nemen wat mij zeer zwaar valt. Eva gaat door de gate en dan zie ik haar nog even op een verdieping hoger. We bellen elkaar en dan is het tijd afscheid te nemen. In februari, volgend jaar zie we elkaar weer terug op Guadeloupe.

Ik loop naar de bushalte en nar 12 minuten wachten komt de 9A weer langs. Tot mijn verbazing rijdt de bus een compleet andere route en eindigt bij de container terminal haven. Wel minder ver lopen naar de boot maar het is onbegrijpelijk hoe de bus hier werkt.

Terug in de haven is het urban festival nog steeds bezig.

19:45 gaan we naar het andere deel van de haven en kijken we naar het stunt springen net een helling. Spectaculair gezicht.

Vanavond zal er wel weer een concert zijn net als gisteren.
-----
SY Feeks
Op 10-8-19 15:49 (utc) was onze positie 42°14.45'N 008°43.62'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten