zaterdag 3 augustus 2019

Aankomst Eva 3-8

5:00 ik ben wakker. Ik hoef nog niet uit bed as rond 9:00. Vandaag gaan we om 10:45 met de bus naar het vliegveld. Eva land om 11:35. Ik probeer weer in slaap te komen maar de muggen verhinderen dat. Dus ik ga eerst op jacht en nadat ik er 3 heb dood gemaakt ga ik weer slapen.

9:00 uit bed ontbijt en daarna douchen. Alles is klaar op de boot. We weten wat we gaan eten: Paella. We hebben Sjaak van de Ella uitgenodigd om mee te eten.

10:20 Eva is op tijd aangekomen in Madrid. Wij gaan 5 minuten later naar de bushalte lopen e nemen de bus van 10:45 die exact op tijd komt. Een half uur later zijn we op het vliegveld A Coruña. Helaas is de vlucht van Eva 20 minuten te laat vertrokken en komt het nu pas om 11:50 aan.

11:48 geland. Ik krijg een berichtje via WhatApp dat Eva uit het vliegtuig is en vraagt hoe het weer is. Het is mooi weer en ze gaat zich eerst nog even omkleden.

Eindelijk Eva stapt door de schuifdeuren naar de aankomst hal. Ze heeft kort haar en ik herken haar niet direct. Na even elkaar begroet en geknuffeld hebben naar de bus. Wat heb ik haar gemist. We stappen in de bus en gaan helemaal achterin zitten. We hebben de grootste moeite van elkaar af te blijven. Wanneer we in A Coruña komen stappen we uit bij de ander jachthaven en lopen rustig naar de haven. Bij Gasthoff eten we een lunch van een broodje: calimaris, tonijnsalade en mijn vader een hamburger. Daarna naar de haven. Daar gaan EVa en ik even onder de douche en dan naar de boot. Eva is erg moe van al dat reizen en ik van slaap tekort en we gaan een kort middagdutje doen. Mijn vader gaat bij Sjaak een biertje drinken.
boot.

Na het middagdutje eten Paella. Sjaak heeft Gin / Tonic meegenomen. Na het eten gaan Eva en ik naar het strand en de stad bekijken. Op de terugweg gaan we naar de Jamoneria en komen heerlijk dun gesneden vlees met kaas.

22:20 naar het plein Maria Pita voor het concert van Mala Rodriguez. Helaas is ze er niet en is er een onbekwame DJ bezig. Pas om 23:00 komt ze op het toneel. Het valt wat tegen en na een half uur weer naar de boot. Eva en ik gaan weer douchen en zitten nog in de kuip thee te drinken en dan horen eerst vissen uit het water springen en daarna lucht blazen. Er zwemt een school dolfijnen in de jachthaven. We zien in het licht van de haven de vinnen steeds omhoog komen. Na dit speciale spectacle gaan we naar bed.

-----
SY Feeks
Op 9-7-19 9:19 (utc) was onze positie 43°22.00'N 008°23.12'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten