donderdag 27 februari 2020

Rondrit Guadeloupe 26-2

Gisteren zijn dus Richard en Dick aangekomen en Romana en Eva vertrokken. Vandaag hebben we een rondrit gedaan. We zijn eerst naar Plage des Amandiers geweest. Hier hadden we een mooi uitzicht op de noordelijke riffen en op het oostelijke eiland. Daarna via Deshaies en het uitzichtpunt Morne à Louis naar de Cascade aux Ecrevisses, een waterval, gegaan.

Het is een kleine waterval maar met een mooi zwembekken. Het water was wat koud maar eenmaal door heerlijk koel. Na deze waterval wilde Dick nog een waterval zien. Ik zag op de kaart dat er een waterval bij Desmarais is, maar wel een waar je eerst naar toe moet lopen. Dus met veel zoeken komen we aan bij het eind van de weg die bijna bij het begin van het wandelpad is. Bij het zien van de weg naar het wandelpad bedenken we ons. We gaan toch maar niet. Dick rijdt achter uit en wil gaan keren. Mijn vader zegt:"Zal ik uitstappen om te zien of het lukt?". Dick zegt:"Nee, hoor dat lukt wel.". Mijn vader probeerde toch nog uit te stappen maar de deur zat op slot. Dick rijdt dus achteruit en dan: BOEM. De achterkant van de auto zakt opeens een stuk naar beneden. We stappen uit en Richard zegt:"Oh nee.". Op een manier dat je denkt dat de auto total loss is. Ik ga ook uit de auto en zie dat de achterwielen in een betonnen afvoer hangen. De achterbalk van de auto staat dus op beton en de wielen zweven.

We moeten dus de auto optillen. Eerst proberen we het met de hand maar de auto is te zwaar. Dan pak ik de krik en wat stenen. We krikken eerst de linkerkant op en zetten dat wiel op een steen en dan de andere kant. De achterbalk zweeft weer en de hele auto staat op zijn wielen. Dick gaat weer achter het stuur zitten en Richard, mijn vader en ik gaan duwen. Met een bonk gaat de auto naar voren en staat weer op de weg. Boven wonder heeft de auto geheel geen schade.

Dit keer vindt Dick het goed dat mijn vader kijkt of het achteruit kan rijden. We rijden terug naar de hoofdweg en vervolgen onze tocht.

We willen nog wat boodschappen doen, echter is door het Carnaval alles gesloten. Welke winkel we ook bekijken alle luiken zijn dicht.

Aan het eind van de middag zijn we weer terug op de haven. We maken de auto nog een beetje schoon. Morgen ochtend zal en een nieuwe poging gedaan worden om boodschappen te doen.

's Avonds maakt mijn vader pasta met tonijn.
-----
SY Feeks
Op 25-2-20 14:30 (utc) was onze positie 16°13.25'N 061°31.73'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten