zaterdag 15 februari 2020

Portsmounth 14-2

Samen met Romana naar de veerhaven gevaren met de dinghy. Het inklaren zelf ging makkelijk alleen bij het kantoor komen was lastig. Alle deuren waren op slot. De vorige keer kon ik met de dinghy aanleggen bij de veerhaven, maar er staan nu allemaal hekken.

Na het inklaren de dinghy opgeruimd op het voordek en vertrokken van het mooring veld bij Roseau. Er staat niet veel wind omdat de bergen alles tegen houden. We hijsen het grootzeil en varen op de motor weg. Af en toe veel wind tot wel 27 kn en dan gaan we ook direct lekker hard.

Wanneer we bij Portsmouth aankomen is het eiland van platter en lager en zeilen we de baai in. Direct komen de boatboys. Gelukkig alleen om te zeggen dat ze later langskomen. We doet de dynamo vreemd. Ik zie dat er 15-16 volt spanning op de accu's staat. We schakelen de motor uit en ik maak de kabel van de dynamo los.

We varen naar het strand en gaan voor anker. Er komt een boatboy en zegt dat we beter meer links kunnen ankeren. Ik luister niet en ga gewoon bij het strand liggen. Daarna te water en zie dat het anker in het gras ligt en verhuis hem naar het zand een meter verder op.

Eva, Romana en ik zwemmen naar het strand. Wanneer ik terug ben op de boot plak ik een heel klein gaatje in de dinghy. Romana gaat later nog een keer naar het strand.

We eten hamburgers op stokbrood. Helaas te veel wind en regen voor de barbecue.

Voor het slapen gaan kijken we naar de emotionele film Red Dog.

PS

Eva en ik hebben helemaal niets gedaan aan Valentijnsdag en het voelt goed.
-----
SY Feeks
Op 14-2-20 17:34 (utc) was onze positie 15°34.95'N 061°27.77'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten