woensdag 5 februari 2020

Aankomst Fort-de-France, Martinique 4-2

Gisteravond zag mijn vader opeens water omhoogkomen uit de zee. We keken met de verrekijker en daar zwommen, zeker 2 volwassen en een kalf, walvissen. Ze bleven aan de oppervlakte drijven. Er kwam een sleepboot met sleep aan. Deze heb ik opgeroepen en zag de walvissen ook. Daarop maakte hij een wijde bocht. Even later waren ze weer weg. Een mooi gezicht, maar helaas te ver weg voor foto's. Daarna werd het snel donker. Ik heb noedels met kip gemaakt en daarna ging mijn vader slapen. Af en toe kwam er een groepje dolfijnen langs.

De hele nacht heerlijke wind gehad totdat we bij Sint Lucia aankwamen. Daar viel de wind weg. Net als bij Sint Vincent maar daar kon ik nog 3 kn varen. Mijn vader nam de wacht over en we zijn een stuk op de motor gaan varen totdat de wind weer terug was. Ik ging toen maar naar bed.

In de ochtend waren we nog 25 nm van Martinique verwijderd. Verder dan verwacht maar nog ruim op tijd. Door het eiland draaide de wind steeds meer naar het oosten en konden we maar naar het eiland varen. In de baai van Fort-de-France draaide de wind nog verder en gingen we zelf oost varen, en dat met oosten wind.

Om 14:00 zijn we aangekomen op Martinique. We liggen vlak bij de kant in 1,9 meter water. He is zoals vaak druk, maar dat is in het diepe gedeelte.

Nadat we de dinghy weer hebben opgepompt, ik vindt helaas weer een klein lek, kunnen we naar de kant. We gaan naar de watersport winkel om in te klaren en daarna naar de Leaderprice.

's Avond eten we een hamburger met patat bij een kip/burger restaurant.

Op de terug weg naar de "tram" naar het vliegveld gekeken. We moeten lijn A hebben. Enkeltje kost € 1,20. Het is ook eigenlijk geen tram op rails maar een hele lange bus die eruit ziet als een tram. Hij heeft ook twee schanierpunten.

-----
SY Feeks
Op 4-2-20 18:06 (utc) was onze positie 14°36.09'N 061°04.16'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten