dinsdag 29 oktober 2019

Uitklaren uit Gran Canaria 28-10

Voordat we de Canarische Eilanden kunne verlaten moeten we uitklaren. Ik had het gisteren al op het vliegveld geprobeerd maar daar was niemand aanwezig. Na het boodschappen doen naar de havenmeester gelopen. We kunnen niet uitklaren in Puerto Rico omdat het een privé haven is. We moeten naar Marina Las Palmas. Jab en ik gingen met de bus van 14:36 naar Las Palmas. Om 16:45 bij de havenmeester van marina Las Palmas. Helaas daar kunne we ook niet uitklaren we moeten naar Policia Puerto in de commerciele haven. Het is 5 km verder op. Vol goede moet gingen we op weg. Jan kreeg echter last van zijn voeten door zijn sandalen. Ik zei tegen hem:"Ik ga wel alleen en zie je wel later.". Zo afgesproken. Jan bleef bij de jachthaven en ging ondertussen op zoek naar nieuwe schoenen en ik naar de commerciele haven. 55 minuten later was ik bij de Policia Puerto. Helaas wederom het verkeerde kantoor. Ik moet naar Policia Frontera, gelukkig 50 meter verder op. Daar aangekomen het nodige papier werk ingevuld en toen was ik eindelijk klaar. We kregen helaas geen stempels in ons paspoort omdat we uit een Schengen land komen. DUs de eerste stempels komen in de Kaap Verdische eilanden.

Weer terug naar de stad gelopen en daar kwam ik Jan tegen op exact het punt wat de positie WhatsApp bericht zei. Hij had ondertussen nieuwe slippers gekocht en de sandalen weggegooid.

Om 20:00 zaten we weer in de bus naar Puerto Rico en om 21:20 weer terug op de boot. Daarna heerlijk gegeten.
-----
SY Feeks
Op 8-10-19 17:44 (utc) was onze positie 27°46.93'N 015°42.58'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten