dinsdag 8 oktober 2019

Santa Crus de Tenerife - Puerto Rico, Gran Canaria

Om 8:15 vertrokken uit de haven. Bij het naar buiten varen komt ons een groot motorjacht van 52 m tegemoet. Ik hoor op de marifoon de havenmeester mij oproepen dat het schip eraan komt en dat ik weg moet wezen. Ik denk dat gaat makkelijk ruimte genoeg. Daarna nog meer geroep over de marifoon. Ik maak maar een bocht en vaar aan de andere kant voorbij.

Wanneer we de haven helemaal uit zijn gaan we zeilen. In het begin nog weinig wind maar na een half uur continue 25-30 kn. We hebben alleen de genua op en gaan 6-7 kn richt Gran Canaria. Wel slaan er af en toe wat golven over de boot. Ik dacht dat ik het luik in de punt goed dicht had gedaan, maar helaas hij stond nog een klein beetje open en bij ieder golf komt er water binnen. Gelukkig lig ik niet aan die kant en ligt er ook geen laken. Alleen twee korte broeken en een kussensloop nat geworden.

Om 15:00 zijn we bij Gran Canaria en direct is de wind weg. De laatste 12 nm op de motor gevaren.

Om 17:45 liggen we in de haven. B609.
-----
SY Feeks
Op 8-10-19 17:44 (utc) was onze positie 27°46.93'N 015°42.58'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten