maandag 28 oktober 2019

De avonturen van Bed (27 oktober 23:59)

Vrijdag 18 oktober. Naar de Mercadonna gegaan voor boodschappen en 3 uur op het strand gelegen.

Zaterdag 19 oktober. Was muntje gehaald. Witte was gedaan en naar de Mercadonna gelopen en 3,5 uur op het strand gelegen.

Zondag 20 oktober. Bonte was gedaan en de kast achter de WC schoongemaakt. Vond nog een paar schoenen van mij. Papieren doekjes in de WC gegooid, had ik beter niet kunnen doen. Afvoer van de kraan verstopt. Heb ik even gekeken wat de afvoerkraan was. Slang er af gehaald met een spaak de kraan schoon gemaakt. Kraan doet het nog wel, maar is erg verroest. Weggelopen water via de bilge weggepompt. 2 uur naar het strand het strand geweest, geen zon. Ik wilde vanavond naar all you can eat, maar ik heb een zakje opengemaakt blikje zalm en carbonada met pasta en saus. Staat op het pakje voor 2 personen maar was net voldoende voor 1. Smaakte goed maar moest 20 minuten koken.

Maandag 21 oktober. Ik heb de aanvoer kraan dicht gedaan. Na 2 uur stond er weer water in de WC pot. dus ik denk dat de afvoerkraan, ondanks dat hij dicht is water doorlaat. Ik weet niet of het pompmechanisme misschien ook niet goed is (de klep)? Ik ben terug van de Mercadonna. 3 uur weggeweest en ondanks dat de twee kranen dicht staan is de pot vol water! Slang er afgehaald. Ik heb gekeken of er wat op stond DN 32 1 1/4". Dus ik met een briefje naar de ferreteria, zit achter de Mercadonna, geven ze een kraan met diameter 32 mm. Je snapt het al kraan veel te klein. Bon kwijt. Later ben ik op de haven wezen vragen of ze kranen te koop hadden, nee dus. Één van de mensen van de garage kon me vertellen dat bij het shopping centre ook een ferrteria zit. Heb ik met een touwtje de diameter van de kraan gemeten. Kwam ik uit op 5 cm, op naar de ferreteria, een kraan gekocht veel te groot. Ik heb toen maar de kraan eraf gehaald. Ik heb eerst dat houten klosje dat tussen je raam zat, op maat gezaagd. Kraan eraf hout prop erin, ging niet zonder veel water te spuiten. Was toch niet helemaal dicht dus een plastic zakje er overheen gedaan, flink vastgebonden maar het bleef lekken. Eerst maar weer de bilge leeg gepompt. Ik met de gedemonteerde kraan naar de ferreteria. Eindelijk een kraan op naar. Ik heb ok een nieuwe tang gekocht. Het is nu 6 uur, kraan lekt niet. Ik moet alleen va de andere kant de slangenpijp er nog afhalen, gaat niet zo makkelijk zit vast gerot. Ik denk dat ik ook een nieuwe moet kopen, er zit een klein gaatje in vlak bij de kraag. Het is kopen kan he dat solderen? Ik heb het schoongemaakt en er zit ook soldeer aan de binnenkant, dus ik denk dat het heel is. Nee er zit toch een gat in. Ik heb genoeg gelopen:
1x Mercadonna
2x Shopping Centre
1x Havenkantoor

19:30 knoflook garnalen met brood, wijn en bier gegeten en gedronken.

Dinsdag 22 oktober. Vandaag maar vroeg op pad. Ik heb de bon gevonden vand e kraan die niet paste. Meteen kijken voor een nieuwe buis waar de slang op moet. Dat is bij de ferreteria bij de Mercadonna. Ze hadden heel veel maar niet wat ik moest hebben. Wel een plastic mar met een dunnere lang uiteinde. Ik heb deze maar genomen, beter dan niets. Op de terugweg ook maar naar de andere ferreteria in het winkelcentrum en deze had hem wel, ook in de juiste maat. Ik het zo meteen in elkaar zetten. Ik weet niet of er nog wat tape of dat blauwe spul (lock bond) op moet, mar dat is zo gedaan als je weer terug bent. Ik heb alles weer gemonteerd. De aansluiting van de kraan op het slang gedeelte druppelt, met de tang gaat het niet vaster. Weer naar de ferreteria gegaan voor een rolletje teflon tape. Als erop zit moet alles dicht zijn tot zo lang iedere dag de bilge leeg pompen. Gegeten: 2 loepia's met kaas en bacon en bier en wijn.

Woensdag 23 oktober. Naar de Mercadonna, onderweg naar een Noorse akpper geweest. 15:0 weer terug, bewolkt dus geen strand. Vanavond om 6:00 speelt Ajax tegen Chelsea, ga ik n=maar een biertje halen. Ajax verloren met 0-1.

Donderdag 24 oktober. Warm vanochtend, niet verder dan de Spar gelopen. Vanaf 12:00 geen zon, geen strand. Vanaf 16:00 weer een waterig zonnetje, ik eet gebakken aardappelen met kipnuggets en een blikje doperwten plus een mandarijn. Ik had een paar appels gekocht dier er op het eerste gezicht goed uitzagen. De eerste was meelderig en de tweede as na één dag nog erger.

Vrijdag 25 oktober. Ik heb nu 10 pakken met twee stokbroden. Moet genoeg wezen, nu nog bier, wijn etc.. The Sniper en daarna Death Wish gezien. Twee films op een avond. Het is half één, tijd voor slapen.

Zaterdag 26 oktober. Bewolkt, om 10 uur naar de Mercadonna. Nie dat ik wat nodig had, maar je moet ergens naar toe. 13:00 weer terug. 14:00 regen, grote druppels. 14:30 gestopt.

Zondag 27 oktober. Wintertijd weer naar de Mercadonna. Ik wil varkenshaas, sla, wokgroente, zak paprika, wijn, bier en mandarijnen halen. Dat is het wel zo'n beetje. Het is zondag dus de Mercadonna is gesloten dus voor niets al die kilometers gelopen. Gelukkig is er zondag een groente markt in het park. Zakje me drie paprika's € 1,00, zakje met tomaten ook € 1,00 per zakje. Drie verschillende maaltijden bereid voor onderweg, als we tenminste vertrekken anders is het voor de komende 3 dagen.
-----
SY Feeks
Op 8-10-19 17:44 (utc) was onze positie 27°46.93'N 015°42.58'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten