dinsdag 18 augustus 2020

Eastbourne - Stellendam

Om 5:10 ging de wekker. Het is tijd om op te staan. 6:00 door de sluis heen
Om 14:00 zijn we bij Dover. We besluiten om door te gaan. 14:50 we beginnen met de oversteek van het kanaal. Wanneer we bij de Franse kust zijn gaan we over naar UTC+2.

Bij De Belgische kust wordt het een beetje ingewikkeld. Er lopen routes naar Vlissingen, Zeebrugge en Antwerpen. Daarnaast ook nog twee anker gebieden. Overal zien we schepen liggen en in de verte het grootste windmolenpark dat ik ooit heb gezien. Het is volgens mij wer gegroeid sinds vorig jaar. Overal lampjes en knipperende lichten. Omdat ik niet weet wat er allemaal gaat gebeuren met zoveel schepen meld ik mij bij Wandelaar (Zeebrugge verkeerscontrole). We moeten op één schip opletten maar verder mogen we gewoon varen zoals we willen.

10:55 (UTC+2) liggen we in de buitenhaven van Stellendam. We zijn weer in Nederland.Morgen weer verder naar Scheveningen, naar Eva.

164 / 11383 nm
-----
SY Feeks
Op 18-8-20 8:55 (utc) was onze positie 51°49.50'N 004°02.16'E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten