zondag 30 augustus 2020

Batavia haven - Almere

Het is een prachtige ochtend. Om 12:15 vertrekken we uit de haven. Ondertussen is de wind al flink aan getrokken tot 20 kn. Wanneer we tussen de dijken naar het ZW varen zien we dat de lucht al donkerder begint te worden. Ik trek mijn zeilpak aan en wanneer ik buiten kom begint het te regenen. Eva gaat nu haar zeilpak aantrekken. We varen nu uit de opening in de dijk het Markermeer op en de golven slaan direct over de boot heen. Er staat nu al 25 kn wind, Eva stuurt weer maar hun met haar zeilpak aan. Het regent nu ook.

Helaas is Eva een beetje zeeziek en heeft 1x overgegeven. Ik ga nu sturen en Eva voelt zich weer wat beter en ligt op de bank buiten.

De wind wordt steeds krachtiger en we hebben 33 kn wind. We gaan met 7 kn door het water. Om 14:40 zijn we bij Pampus haven. Bij IJM13 draaien we de vaargeul in en gijpen we. Er staat zoveel wind dat de genua als een vlag gaat. Overstag gaan gaat moeizaam. Wanneer we bij IJM5 gaan we richting de haven Inrollen gaat heel moeilijk maar het lukt. Bij steiger D ligplaats 37 hebben we wind mee. Eva doet een touw om de paal zodat ik kan afremmen, we hebben namelijk wind mee. Even later liggen we op onze ligplaats. Het is nu 15:35.

Nu eerst soep. Morgen gaat Eva werken en ik even naar huis. Overmorgen gaan we weer verder zeilen.
-----
SY Feeks
Op 29-8-20 12:56 (utc) was onze positie 52°31.10'N 005°26.38'E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten