dinsdag 8 september 2015

Oostende

Van Duinkerken gaan we met veel wind naar Oostende. We reven het grootzeil 2x en rollen ook niet de hele genua uit. We gaan lekker. We hebben halve wind en zijn zo in Oostende. Roger is met pensioen en Simon is daar nu havenmeester. Voordat wij aankwamen heeft een sleepboot in de haven een Zweeds jacht aangevaren. Ze lagen aan de steiger en de aanmeer lijnen werden allemaal gebroken door de kracht van de botsing. Aan de hele stuurboordkant is de potdeksel beschadigd en de reling. Ook is de windvaanstuurinrichting verbogen en gebroken.

's Avonds komen we trein kaartjes voor naar Antwerpen. Mijn vader een 65+ kaart van ? 6,- en ik een dierentuinkaart en van ? 26,-. We gaan naar Antwerpen om op aan bij mijn moeder en Willy op bezoek te gaan. Het is alweer ruim 2 jaar geleden dat ik mijn moeder gezien heb.

Om 11:09 pakken we de trein. Na 1:45 minuten zijn we in Antwerpen, echter weten we beide niet meer waar het huis is. Dus ope goed geluk lopen we naar de Meir en dan mijn een tram in een smalle straat naar rechts. Het is ongelofelijk maar we lopen er in één keer naar toe.

Na wat koffie, thee en een Bossche bol gaan we wat drinken bij de Paulusplaats en Willy moet naar een vergadering van de horeca i.v.m. een feest weekend. Rond 18:00 gaan we eten bij een Argentijns restaurant. We kregen een heerlijk biefstuk. Dan is het tijd om weer naar Oostende te gaan. We nemen de trein van 21:06 en komen 23:30 aan.

Volgende dag blijven we toch nog een dagje in Oostende. Er staat een noordoostelijke wind dus die is tegen. Hopelijk morgen betere wind.
-----
SY Feeks
Op 9-9-15 11:30 (utc) was onze positie 51°23.63'N 002°59.22'E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten