zaterdag 12 september 2015

IJmuiden - Amsterdam

Jan is vannacht aan boord gebleven dus we hebben een stuurman. Het hele stuk van IJmuiden naar Amsterdam stuurt hij. In het begin nog een beetje van links naar rechts maar na een paar mijl gaat het al een stuk beter. Het is ook heerlijk weer met een zonnetje en goede temperaturen. Ook het haaks oversteken naar de Amsterdam Marina gaat goed. Het is wel spannend natuurlijk met al die grote binnenvaart die aan alle kanten ons passeren. Alleen bij het aanleggen op J7 neem ik het weer over.

Om 16:45 komt de Mi Dushi met Henk en Angela. Zij gaan liggen op J6 naast ons. Voor mijn vader een complete verrassing. En Henk en Angela hebben gebak meegenomen, uit Soest, voor mijn vaders verjaardag, hij is namelijk vandaag 73 geworden.

En dan komen Patricia, Dick, Beer, Nino, Evie en Chris onaangekondigd. Mijn vader woerd er helemaal stil van.

Een half uur daarna nog meer gasten Jennifer, Noah en Valentijn. De kuip zit helemaal vol en de kinderen worden naar het voordek gestuurd. Jan maakt zich ondertussen klaar om naar huis te gaan. Morgen is het weer een vroege dienst voor hem.

Als het 19:00 is geweest krijgen we toch wel trek en gaan we eten bij Loetje. Patricia, Dick en de kinderen gaan naar huis want die hebben al gegeten. Allemaal een heerlijke biefstuk gegeten.

Een hele onverwachte verjaardag voor Ben. In IJmuiden zei hij nog ik doe er niets aan en dan zie je maar wat er kan gebeuren.
-----
SY Feeks
Op 12-9-15 12:05 (utc) was onze positie 52°22.95'N 004°57.57'E

Geen opmerkingen:

Een reactie posten