zondag 30 augustus 2015

Dartmouth - Portland - Yarmouth - Portmouth

Na een rustige nacht op de rivier vertrekken we om 8:00 van de mooring. We gaan naar Portland. Er staat niet zo veel wind.

Om 15:00 merken we weer dat we stromend water varen. We gaan nog maar 1,5 kn ondanks dat de motor aanstaan en het log 4 kn aangeeft. Omdat we nu in het donker zouden aankomen in Portland gaan we dor naar Yarmouth.

20:00 stroming mee en we gaan 4,9 kn. Het is al een stuk kouder geworden en het regent, niet zo lekker weer dus.

Om 00:45 neemt mijn vader de wacht over. De stroming is weer gedraaid en we gaan bijna niet vooruit. Dan maakt mijn vader me wakker dat hij het niet meer snapt. We hadden zoveel stroming tegen dat de GPS 330 gr aangaf en het kompas 70 gr. Mijn vader had de boot gedraaid en nu gingen we 330 gr met een mooie snelheid maar recht op de kust af. Dus ik uit bed en de punt weer de juiste kant op gezet. We gingen niet meer vooruit (0,2 kn) maar wel de juiste kant op.

In de ochtend bij Yarmouth, we hebben nog steeds stroming mee dus we gaan naar Portmouth. We halen het net. Het laatste stuk wel stroming tegen maar door op ondiep water te varen komen we toch nog vooruit. Om 13:00 liggen we in de haven.

Eerst gaat mijn vader onder de douche en daarna gaan we naar de ASDA boodschappen doen. Het is zondag dus de winkels sluiten om 16:00.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten