maandag 10 augustus 2015

Isla Ons

Van Portonovo naar Isla Ons gevaren. Het was maar 5 nm. We liggen vlakbij het strand Playa Melide.

Ben wilde niet naar de kant dus ik heb mijn wetsuit aangedaan en naar de kant gezwommen. Het water was maar 17,8 gr C dus erg koud. Daar mij omgekleed, ik had namelijk een waterdichte tas meegenomen met mijn kleding.. Dus maar goed dat we bij het naaktstrand liggen zodat niemand het erg vond dat ik daar bloot stond. Daarna naar het dorpje gelopen. Op de kaart was het maar 1,5 nm maar ik denk dat het er wel 3 waren. Zoveel omgelopen.

In het dorpje barstte het was de toeristen. Bootladingen vol kwamen aan land. In het dorp een ijsje gegeten en toen weer terug gelopen. Daar mij weer omgekleed in mijn wetsuit. Dit was nog een heel werk o, aan te trekken zonder zand erin. Dat zwemt namelijk niet lekker. Toen terug gezwommen naar de boot. De terugweg wat wel lekkerder. Heel ging ik van koud naar warm en terug van warm naar koud, maar in een wetsuit merk je dat niet zo.

's Avond nog bezoek gehad van de douane en na wat papieren invullen gingen ze weer weg.

Op de AIS wel al de Maru gezien. ze zitten nog 10,7 nm van ons af op 349 gr. Misschien zien we Irwin en Babette morgen.




-----
SY Feeks
Op 9-8-15 10:25 (utc) was onze positie 42°23.31'N 008°55.47'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten