vrijdag 28 juli 2023

Dag 4

Vannacht een zeilboot dichtbij gehad. De AIS had mij al gewaarschuwd en ik was buiten om te kijken of ik iets moest doen. Af en toe zag ik een heel klein rood lampje en ze schenen met een zaklantaarn naar mij en in het zeil, ze waren nog 3 nm van ons verwijderd. Ik deed echter niets omdat de CPA 1,3 nm is en dat is ruim genoeg om te passeren. Ondertussen bleven ze maar schijnen en hun zeil verlichten. Wij hadden een snelheid 2 kn en zij gingen 5 kn en ze waren na een uur voorbij. Toen ze langzij waren ze echter geheel onzichtbaar, nergens meer licht. Ik heb ze nog opgeroepen maar geen reactie ook met een DSC bericht geen enkele reactie. Voor de zekerheid het vrachtschip Erik opgeroepen of mijn marifoon het nog doet en dat was zo. Nadat ze ruim voor ons voeren hebben we het grootzeil gehesen en gingen we weer 3-4 kn.

Om 4:00 genua weg en op de motor.

Ik de ochtend de ParaSailor gehesen en we gaan weer 5 kn. Heerlijk zeilen zo.

Elisabeth heeft een tandje gekregen. Vanochtend zag Eva dat er een ondertand is doorgekomen. Gelukkig heeft Elisabeth nergens last van en Eva ook niet bij het borstvoeding geven.

Afgelegd: 97 / 9414 nm

42-04.78N 022-21.75W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten