zondag 2 juli 2023

Dag 23 UTC-1

Vandaag zijn we 23 dagen onderweg. Mijn langste overtocht tot nu toe. Alle eerdere overtochten vond ik verschrikkelijk en ik zat alleen af te tellen. Nu ben ik de tel kwijt of heb ik eens de dagen niet begonnen te tellen. Ik ben niet zeeziek en voel me goed. Afgelopen nacht was rustig en Marcel kon zijn plekje op de kajuitbank nemen. Sinds vanmiddag hebben we de motor gestart richting Flores. Dagzeilen was ook heel rustig. Marcel heeft brood kunnen bakken en avondeten kunnen fabriceren.

We leven hier van dag tot dag. Elke middag probeeren we allemaal een dutje te doen. We zijn veel bezig met de kinderen. Als ik zin en tijd heb dan zit ik te haken. Doordat ik veel plat lig ook bij het haken voel ik me vandaag erg licht in mijn hoofd. Jonathans gehaakte muts is zo goed als klaar. Ik moet nog een onderkant bij de nek afwerken en een touwtje maken. Zijn mutsje is echt mooi geworden. Ik zal blij zijn als we er zijn en onze stal uit kunnen.

Paar dagen geleden hadden we ruwe weer en het is hier snel puinhoop geworden. Onze beddengoed is smerig, vooral de kussenslopen. Zout en vet met een geurtje erbij. Het zeewater is nu 23 gr C en dus wassen we ons niet. Alleen Elisabeth krijgt af en toe een kattewasje. Tijdens en na het eten veegt Jonathan zijn handen vrolijk in de lakens en de vloerkleed. Soms zit zijn luier scheef en gaat de urine ook langs de lakens in. De hele kuip is plakkerig van de zeezout. Door de ramen kunnen we eens niet kijken. Zeilen is geen luxe als dat iemand heeft gedacht. Maar de tijd zou ik voorlopig niet willen ruilen voor Almeerse leven. We zijn hier heel dicht bij elkaar wat kinderen fantastisch vinden. Pas nu merk ik hoeveel tijd heb ik met Jonathan gemist toen ik nog naar werk ging en hoeveel meer tijd Elisabeth van me krijgt. We lezen hen veel boekjes en zingen liedjes.

De kinderen hebben vandaag veel interactie met elkaar gehad. Jonathan was heel lief naar zijn zusje. Hij deelde zijn speelgoed en gaf minimaal klappen. Ik zit nu deze bericht te schrijven en Jonathan haalt de kattekwaad. Hij zit in mijn naaidoos alles op de grond te gooien.


Nog 284 nm naar Flores, nog 400 nm naar Fial.

Afgelegd: 77 / 8614 nm

39-44.63N 037-03.01W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten