dinsdag 3 maart 2020

Basseterra, St Kitts & Nevis - grootbaai, Sint Maarten

We waren weer vroeg op. Ik ben zo blij dat het ochtend is, er waren zoveel muggen in de nacht en ook nu vliegen ze overal en proberen ons te prikken. Samen met Richard en Dick om 7:45 naar de supermarkt gelopen voor broos en eventueel avondeten. Het is wel te merken dat het maandag is, volgens mij is de supermarkt nog niet aangevuld.

Om 8:40 verlaten Richard en Dick de boot. Ze blijven nog een paar dagen op St Kitts en vliegen de 4de naar Sint Maarten, waar we ze samen met Beer en Nino weer ontmoeten.

Om 10:00 varen we Marina Zante uit. Er staat een lekker windje en met 5 kn varen we langs het eiland richting Sint Eustatius. Wanneer we langs het Brimstone fort varen besluit ik dat de rechtstreeks naar Sint Maarten, groot baai gaan varen.

Het wordt een snelle overtocht. We gaan 6-7 kn. Dit heeft natuurlijk gevolgen. Het gangboord zit geregeld onderwater en water slaat over de boot heen.

In het donker varen we groot baai in. Er liggen twee cruiseschepen. 1 was al vertrokken en de Costa Magica maakt nog geen aanstalten om te vertrekken. Als we voorbij het cruiseschipterminal zijn is de baai donker. Er liggen veel onverlichte boeien en de kaart klopt nog steeds.

Ik vaar naar de plek waar we altijd voor anker gaan en wanneer het nog 1,9 m diep is gaan we voor anker. Normaal ga ik zwemmen en kijk ik of het anker goed is ingegraven maar dat lukt nu niet. Wat wachten tot we achter uit gedreven zijn en maken de dinghy alvast vaar klaar. Daarna varen we achteruit uit en we liggen goed vast.

Op de kant eten we bij Greenhouse een hamburger en halen wat geld uit de pinautomaat. Morgen een drukke dag. Eerst inklaren, dan naar de autosloperij voor een dynamo en dan naar Simson baai om ons in te schijven voor de regatta.

53 / 7017 nm
-----
SY Feeks
Op 2-3-20 23:12 (utc) was onze positie 18°01.29'N 063°02.72'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten