donderdag 11 juni 2020

Goede reis naar de Azoren, weersverwachting 11-17 juni

Hallo Ben en Marcel,

Toch maar afscheid genomen van St Maarten, ik had gedacht dat jullie er wel een eigen sanatorium zouden beginnen.

Ik zal af en toe kijken naar het weer onderweg, hoewel ik het idee heb dat jullie dat wel goed voor elkaar hebben, qua informatie.

Hopelijk komt dit mailtje bij jullie binnen, ik gok dat PD2FKS@winlink.org het beste adres is.

Koers 45 naar het NO lijkt me een houvast.

Voor de komende week zie ik geen gekke weerberichten, jullie liggen een tijdje over bakboord.

Windy.com:
overwegend westenwind 15kts met wat shift tussen 90-120.
Hier en daar wat neiging tot windarme gebieden midden op de oceaan ter hoogte van de lijn Florida en de Canarische eilanden,

Predictwind:
idem

https://www.nhc.noaa.gov:
Geen stormen

https://earth.nullschool.net:
De passaat waait normaal vanuit de Canarische Eilanden naar het ZW
Er vormt zich een depressie boven de Azoren over een paar dagen.

Passageweather:
Idem, af en toe een buitje met zoet water haha
Apart stuur ik nog een zipfile van 716kB van de North Atlantic.

Goede reis, kook lekker, slaap goed en geniet van jullie vrijheid!

--
Met vriendelijke groet,
Maarten Groosman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten