zaterdag 27 juni 2020

Dag 18

Eind van de ochtend zagen we de Zitara met de parasailer spinnaker zeilen en hij stond ook mooi. Dus wij de spinnaker gehesen ende motor uit gedaan. Ondanks dat er niet veel wind is gaan we toch 4 kn en dat zonder motor. De motor is ruim 24 uur aan geweest.

Begin van de avond ziet mijn vader weer kleine vinnen door het water schieten. We denken eerst dat het bruinvissen zijn, die volgens mij hier niet zwemmen. En dan opeens zwemmen ze vlak bij de boot. Het zijn geelvin tonijnen van rond een meter. Ik denk dat ze samen met dolfijnen zijn opgegroeid want ze gedragen zich als dolfijnen. Zwemmen langs de boot naar de boeg en weer terug. Dit gaat 5 minuten zo door en dan zijn ze weer weg.

Wanneer mijn vader net in bed ligt zie ik dolfijnen. Er springen er twee uit het water. De een maakt een salto en de ander een buiklanding. Om 2:00 's nachts er is nog maar 3 kn wind en laten de spinnaker zakken. Dit gaat tegenwoordig zoveel makkelijker sinds we de slurf hebben.

We moeten nog 608 nm tot aan Faial.

96 / 9008 nm
-----
SY Feeks
Op 27-6-20 11:25 (utc) was onze positie 37°08.30'N 041°19.65'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten