maandag 20 april 2020

Werken in het SMMC

Vrijdag en Zondag een nachtdienst gedaan in het SMMC. Vrijdag was mijn eerste dag in het SMMC. Gewerkt op de ICU en de dienst begon om 11:00. Ik werd begeleid door Anthony en we hadden samen drie patiënten. Twee positief getest en één verdacht van COVID-19.

Voordat ik mocht werken heb ik de week ervoor eerst een cursus over COVID-19 gehad en een instructie Donning en Doving. Aan en uitkleden. Elke keer dat we bij de patienten naar binnen gingen je eerst helemaal aankleden en daarna weer uitkleden. De beschermende kleidng wordt PPE Personal Protection Equipment genoemd en bestaat uit hoesjes om je schoenen, overjas, handschoenen, mondmasker N95, duikbril, haarnetjes en een nekbescherming.

De eerste nacht was nog alles erg nieuw. Ik kon natuurlijk niets vinden en er wordt Nederlands en Engels gesproken en soms door elkaar.

Tweede nacht op het paviljoen gewerkt. We hadden daar een stabiele COVID-19 patient en gelukkig alles zelfstandig deed. Hij wilde alleen niet oder de douche omdat het water koud was.
-----
SY Feeks
Op 14-4-20 1:48 (utc) was onze positie 18°01.20'N 063°02.70'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten