donderdag 3 augustus 2023

Dag 10 aankomst A Coruña RCNC

We zijn er. Na 1047 nm zijn we in A Coruña. De route was 993 nm en hebben dus 54 nm omgevaren. We hebben er 9,5 dag overgedaan. De snel route is 970 nm maar door de windstiltes moesten we eerst naar het noorden varen om wind te vinden.

De laatste mijlen waren voor mij geen pretje. De hele avond en nacht heb ik buiten gezeten. Eerst voor de TSS en daarna voor het inshore verkeer bij bij de noordkust van Galicia visserschepen.

Toen het eindelijk licht werd en Eva wakker werd ben ik naar bed gegaan en ik sliep zelfs met de kinderen die aan het spelen waren op en rond mij.

Na onze aankomst om 14:08 eerst gegeten bij een Spaans restaurant en daarna boodschappen gedaan. Na de formaliteiten direct onder de douche gegaan. Was heerlijk heet water en ik werd eindelijk weer een beetje warm.

Eva is direct met de was begonnen (wassen is € 4,- en droger is gratis) en morgen gaan we rustig bijkomen en de boot schoonmaken. De boot ruikt als een riool door alle luiers. Normaal kunnen we ze namelijk aan de lucht laten drogen met met de regen en kou lukte niet onderweg.

Afgelegd: 91 / 10080 nm

43-22.07N 008-23.75W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten