zondag 5 maart 2023

Grenada

Vanochtend naar het strand geweest. Jonathan vond het strand en het zand helemaal niets. Hij vond het allemaal maar vies. Ik begon een zandkasteel te maken en natuurlijk kon Jonathan de verleiding niet weer staan. Hij kroop heel langzaam, om zo min mogelijk cotact te hebben met het zand, naar mij toe en sloopte direct het kasteeltje. Daarna vond het het zand minder erg.

Eva is met Elisabeth in het water geweest en daarna ook met Jonathan. Toen we terug waren bij de boot ben ik in het water gegaan. De hele romp is schoon. De schroef glimt zelfs weer. Alleen op de saildrive zit geheel geen antifouling meer. Jonathan ook nog even in het water geholpen en via de zwemtrap klom hij uit het water. Dit gebeurde met de nodige protesten omdat hij zo snel mogelijk het water uit wilde.

Nadat Elisabeth en Jonathan hun ochtend slaap hebben gehad wilden we naar de kant om naar de IGA suermarkt te lopen. Jonathan was al aangekleed en ik vulde de dinghy met kinderwagen en rugzakken. Jonathan kroop naar mij toen, ging zitten en viel naar achteren, hij hield zich nog even vast met één hand aan de reling en viel toen in het water. Ik er achteraan vanuit de dinghy. Ondertussen was Jonathan al naar zijn rug gedraaid, armen en benen gespreid en had zijn ogen open en mond dicht. Toen ik bij hem kwam was hij nog niet geheel bovenwater en ik hielp hem naar boven. Hij huilde niet. Samen met Eva hem weer aan boord geholpen en ik ging via de zwemtrap weer aan boord.

Helaas waren we beide helemaal nat. Jonathan is niet zo erg maar ik had mijn telefoon in mijn zak. Mijn oude telefoon omdat mijn nieuwe, waterdichte, telefoon het gisteren al niet meer deed. De oude iPhone werd gloeiend heet en duidelijk dikker. Snel de SIM kaart eruit gehaald.

Nadat we ons hadden omgekleed zijn we naar de kant gegaan en naar de supermarkt gelopen. Grenada is duur geworden.

Om 17:00 waren we terug op de boot en bij bij Prickly Bay Marina 1/2 price pizza's gaan eten. Helaas bleek daar dat mijn computer het ook niet meer doet. Het was geen goede week voor mijn electronica.

12-00.00N 061-45.77W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten