dinsdag 20 september 2022

Dag 4 Oeiras - Canarische Eilanden

Vanaf 2:00 uur in de nacht ging ik de wacht lopen. Als zwangere zou ik eigenlijk geen nachtdienst moeten draaien, maar dat maakt niet uit. Ik slaap toch meerendeel van de nacht terwijl op wacht.
Dan in de ochtend wordt Marcel met Jonathan wakker. Samen gaan we ontbijten, met Jonathan spelen en daarna kruip ik weer snel in bed zodra Jonathan ochtend dutje gaat doen. En zo doen we het al dagen. Ik merk hoe meer ik rust en slaap hoe beter ik me voel en niet zeeziek ben.
Maar nog terug naar mijn nachtwacht. De nacht was warm en helder. Een kleine maansikkel kwam heel laat in de nacht op en scheen in mijn gezicht. Wat een parade onder de maanlicht en de spiegelgladde zee.
Om 8 uur werd Jonathan en Marcel wakker. Ik begon een berg fruit te schillen voor de ontbijt en Jonathans fruithapje. Al snel is het 10 uur en Jonathan en ik gaan dutten. Helaas mij lukt het niet dus ik blijf alleen rollen in de stikkende hitte van de kajuit.
Poosje later zitten we allemaal in de kuip en ik kijk naar de spiegel gladde zee en zie een plastiek fles op ongeveer 50 m afstand langs drijven. Poosje later zie ik weer eentje voor ons in de verte. Voordat we die berijken meld Marcel aan mij of ik dit bedoel. Net naast onze boot drijft een ongedefineerde object. Wij gaan kijken en komen we erachter dat het een schilpad is. Marcel denkt dat die stervend is en wil hij hem niet meer pesten. Hij zegt dat die echt ongezond lijkt te zijn en dat hij hier niets te zoeken heeft. We gaan verder naar de plastiek fles in de verte kijken die ook een schilpad blijkt te zijn.
Vermoedelijk was toen die aller eerste plastiek fles ook een schilpad. Later komen we nog meer schilpadden tegen. Ik denk dat dit eerder een ontmoetingsplek voor schilpadden is geweest t.b.v. paren dan sterven. Hier en daar maak ik een foto van zo een schilpad.
De dag gaat door soms met een zuchtje wind die niet echt helpt de boot vooruit te duwen.
Vanavond kook ik pasta met de reststand van de ijsbergsla erbij. Tot mijn verbazing eet Jonathan zijn portie op en is erg tevreden. Dan mag hij in zijn avondbadje en naar bed.
Het was een hele fijne dag voor ons allemaal.

Eva

32-02,35N 013-31,30W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten