maandag 27 juli 2020

Dag 3

Het is weer bewolkt. Pas rond 11:00 komt een keer de zon door. Dat is ook wel nodig om de accu bij te laden. We gaan nog steeds 6-7 kn. Het is nu 13:00 en we hebben meer dan 24 uur lang voor de wind gevaren. In de middag zakt de wind een beetje in en gaan we 4,5-5,5 kn. Verder rustig.

Om 19:00 opeens een wind draaiing. Het ene moment varen we 65 gr en dan opeens varen we 120 gr. Dit was ook voorspeld. Mijn vader ligt al in bed dus ik roep hem. De genua gaat naar de andere kant en we varen nu met halve wind weer 65 gr. Door de wind draaiing zijn de golven erg onrustig. Zo komen van alle kanten. In de loop van de avond trekt de wind aan tot ruim boven de 20 kn. We gaan hard en om de paar minuten surfen we met 8-9 kn van de golven af. Meestal gaan we 6 kn. Van slapen komt weinig. Het is een herrie in de boot van het water dat aan alle kant tegen de romp slaat. Om middernacht neemt mijn vader de wacht over en net wanneer in in mijn bed kruip een hoge golf. Mijn boven lichaam valt in mijn bed en mijn benen hard tegen het houten schot.

Nog 811 nm tot aan Falmouth.

156 / 10122 nm
-----
SY Feeks
Op 27-7-20 9:42 (utc) was onze positie 43°00.25'N 021°33.40'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten