zondag 15 december 2019

Dag 14

Goede zeildag gehad. Minder last gehad van de golven en een mooie wind. Grootzeil geheel gehesen. Als dit zo doorgaat komen we 15 december rond 13:30 bij de verkenningston van de Suriname rivier aan. Exact op tijd voor het tij.

We hebben ons beide weer eens gewassen, helaas is de douche pomp kapot.

Vlak voor het eten komt er een donkere lucht aan. Het is geen squall. Ik twijfel om te reven. Dus ga reven. Wanneer ik bezig ben bij de mast komt er toch een hoop regen en wind uit die wolk. Ik ben binnen een paar seconden geheel doorweekt (Maakt niet uit want ik heb alleen een onderbroek aan). Het reven lukt niet heel goed. er is een andere lijn in de mast klam aan zitten en krijg daarom het groot zeil niet naar beneden. Dus nu eerst de genua intrekken en daarna met een lier het andere touw verwijderd. Daarna kunnen we reven. Het regent ondertussen nog steeds.

Wanneer we gegeten hebben: kip met championen en gebakken aardappelen, klaart het weer een beetje op. We liggen nog wel op schema. Tijdens de wacht van mijn vader gaat het echter geheel mis met het weer. De wind komt uit het OZO en we varen dus nu 290 gr en we moeten 250 gr. Helaas. 's Morgen gaan zetten we de zeilen goed en gaan verder. We gaan Dom burg vandaag niet meer redden dan wordt morgen.
-----
SY Feeks
Op 15-12-19 13:51 (utc) was onze positie 06°37.76'N 054°38.91'W

Geen opmerkingen:

Een reactie posten